MrDragon @ 5.1.2018
Мутная история, и скорее всего фейк. Очень неправдоподобная.
ТС видимо зарегистрировался здесь и решил "пробить" как на старзах меняется емейл. Задумал небось что-то.
ТС - это я что ли? Да, братишка, с башкой у тебя не в порядке, если везде заговор мерещится.
Сегодня мне ответил главный хер по безопасности. Конечно никаких деталей по процедуре смены мыла он не написал.
Даже если это их косяк и они явно нарушили инструкции по процедуре смены мыла, они об этом никогда не признаются.
Коллега рассказал, что однажды тоже менял адрес, процедура у него заняла 1-1.5 дня и ему еще из команды безопасности отписывались, типа сорри за задержку, у нас такие процедуры, вот так вот долго всегда и меньше не бывает.
Dear Security,
please provide me extracts from your standards of security, regarding the procedure of changing of account's e-mails. Please answer the following questions:
1) General description of procedure
2) Procedures to mitigating the risks
3) Which departments involved
4) Which documents are processed and signed
5) How much time needed for every step of the process
6) Saved documents or logs confirming that all the procedures are made correctly and in full amount
Ответ:
"My name is Mickael and am a member of the Stars Group Security Management.
I have reviewed both your case and the email correspondence in detail and, whilst I sympathise with your situation, we will not be able to refund the money you lost during an unauthorized access to your Stars Account.
The fact that your email was changed is actually not relevant in this case because the funds would have been lost even if your email wasn't updated during that access as your Stars Account was compromised.
To answer your question regarding our email change process, please note that emails can only be updated once logged in into the Stars Account via the main lobby screen. (‘Settings’ -> ‘Account Details’ -> 'Email') The new email address should be entered and validated and an automatic email is also sent to the previous email address.
Please note that the unauthorized login to your account show no failed attempts; whoever accessed your account knew your password perfectly. It is therefore very likely that your login credentials have been compromised. This is also why we kindly ask you to take the following measures to ensure your computer and email address are safe :
- scanning your computer to ensure no harmful software are installed
- changing the password in your registered email account and Stars Account as a precautionary measure. (if possible, please enable 2 steps verification)
You may also wish to visit the following link, which offers suggestions on keeping your password secure:
http://www.pokerstars.eu/poker/room/features/security/passwords/For additional security measure, we will also issue a PIN, which will be provided in a separate email once your account will be reinstated and your email updated.
More information regarding PokerStars PIN can be found at:
http://www.pokerstars.eu/poker/room/features/security/pin/We also recommend RSA tokens, which we offer player wishing to enhance the security of their account.
More information about the RSA Security Token is available on our website at:
http://www.pokerstars.eu/poker/room/features/security/token/As previously mentioned, we would like to remind you that we will not be liable for funds lost on your Stars Account. We will not be held liable for any losses as a result of insufficient security measures to ensure that your personal details remain secured.
I understand this is not the decision you were hoping for, but this is in accordance with the sections of our Terms of Service which state your responsibilities as an account owner.
You may also wish to visit the following link, which offers suggestions on keeping your password secure:
http://www.pokerstars.eu/poker/room/features/security/passwords/"
Покерстарс прислал в 4 утра письмо в духе "если это не вы поменяли адрес, срочно напишите". Серьезно? В 4 утра? Я не написал, потому что спал и они не долго думая позволили сменить основной ящик и далее увести банкролл. Сейчас я бодаюсь с ними, офигевая от столь низких стандартов защиты безопасности. Пишу им письма в духе "это реально единственное что вы могли сделать - написать письмо в 4 утра и если нет ответа, поменять адрес? Это типа нормальные стандарты защиты в 21 веке?". Но мне отвечают какие-то слабаки из службы поддержки, пишут формальные ответы в духе "мы понимаем как вам тяжело сейчас".
Скажите были ли у кого подобные случаи и что можно сделать? Это просто смешно - слышать от такой компании как старзы, оперирующей каждый день миллионами долларов такие дешевые отмазки в духе "сам виноват". Ну можно же усложнить, например, процесс смены ящика и растянуть его на сутки-двое, чтобы дать возможность человеку ПРОСНУТЬСЯ?
P.S. предвосхищая комменты типа "сам виноват, что не позаботился о доп безопасности" - во-первых, за 9 лет такого ни разу не было. во-вторых, даже если так, надо постоянно напоминать пользователю новые способы обезопасить банкролл, предлагать сменить пароли и т.д. серьезные компании типа гугла, которые беспокоятся о своей репутации и безопасности данных своих клиентов делают это ПОСТОЯННО.
Не ожидал такого слабого уровня поддержки от старзов. Печалька. Долбанные роботы.